:: Sponsored By ::

Undang-undang Jalanraya

Posted on May 14, 2010 by Purpleroses

A

ssalamualaikum...

Aku ada satu cerita hendak dikongsikan dengan anda semua. Kisah ini berlaku pada aku sendiri. Begini ceritanya, pada suatu pagi, aku terpaksa kena hantar husband aku ke tempat kerjanya di Wisma Persekutuan kerana pada hari itu dia akan outstation. Aku sebenarnya belum pernah memandu sendiri pergi ke bandar(wisma tu kat bandar). Sebelum ni duk sebelah jer. Aku pula seorang yang `buta jalan`, susah sangat nak ingat jalan, tapi kalau muka orang, sekali pandang jer terus ingat..huhu..

Masa hantar tu aku diberi peluang drive, maybe dia nak tengok macam mana aku drive..huhu..sampaila kat sana. Ha..ni nak balik..nak masuk kejela..Dia dah pesan, 1st traffic light belok kanan..ha sudoh..tu dia traffic light. Kat depan pulok takde kereta..East Cost Mall kat sebelah..erm..terus ke masuk kanan ni? Kereta dah masuk lane kanan ni..ade tulih SHJ(sahaja) pulok..aduu...ha..hijau dah..cubala pegi terus..alamak..ade kete belah kiri nak masuk..aku bagi diela..then signal kiri..PING!!!huhu..kene hon dah..

Dahle kene hon..pegila terus depan..alamak..salah jalan..Bukit Sekilau..alamak..kat mana ni..call husband..cubala kuar jalan masuk tadi..sib baik jumpe jalan balik..ayoyo..kuantan kecik pon boleh sesat. 

Mesti korang tertanye²kan tak pernah drive ke?bila dapat lesen?lesen terbang ke?huhu..Lesen dah lame dapat..lesen besor dah..cuma jarang drive..hehe..lesen btul tau..

MORAL nya..apabila sudah berada di lane kanan(SHJ), pergilah ikut kanan, kalau salah pon carilah jalan pulang kat depan sana nanti..bukan sahaja kene hon..malah..boleh membawa kepada accident..nauzubillah...;)

9 Responses to "Undang-undang Jalanraya":

ahmad elysal says:

lenkali gerenti xsesat doh....bwk keta kt bandar besar ni xsrupo bwk kt kg...kt bandar besar ni masing2 sibuk nk cpt....huhuhu...

Purpleroses says:

Hola..kene biasakan nge jalan kt sinila..Kuantan jauh bezo nge KL..kalu KL dop jupo jln blk umoh doh..huhu..cari balai polislaa..

Anonymous says:

bakpo pulok mek dilah weh...leh sesat...mujur jupo jale kelik, kalo dok gak...g shopping dulu la jwbnyo kt east coast mall tu....tp kne tggu kol 10 la...hahaha...fiza

Purpleroses says:

Hehe..sopim apo..nok masuk kijola pulok..huhu..dey sesat xdop mood dohla..

ahmad elysal says:

beli GPS la lenkali...gerenti xsesat doh...huhuh

Purpleroses says:

Huhu..xpade guno ale bandar kuate..gi kl aritu..huhu..jale dio..menakutkan..besar sgguh kl..

ahmad elysal says:

penting GPS tuh...org g jln mano2 pom guna GPS jah...xsesat doh...sume jln blh belasah je...KL kalu xreti memang sesat..kalu tahu gak po jln kota bharu jah...

mattreman says:

masuk saja east coast mall.....jalan2 cari makan

Purpleroses says:

Hehe..nok gi kijo maso tu..

 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates

Blogger Templates