:: Sponsored By ::

Coretan untuk kawanku Arwah Jep

Posted on March 14, 2010 by Purpleroses

B
ismillahirrahmaanirrahiim....dengan nama Allah yang maha pengasih dan penyayang...

Aku masih teringat apabila pada suatu hari, 01 Disember 2009, lebih kurang jam 11 mlm..aku telah mendapat satu SMS daripada kawan yang bernama Chem. Lepas aku baca agak² dalam keadaan percaya dan tidak. Tp, xkan hal mati chem boleh wat main²..
SMS nye lebih kurang mcm ni..Al-fatihah untuk arwah Zulfadzli@Jep. Hari ini genap 2 tahun arwah meninggalkan kita. Ya Allah..mase tu tuhan je tau perasaan aku..aku langsung tak tau yag Jep telah kembali kepadaNya 2 tahun yang lepas. Perkara yang membuatkan aku begitu sedih sehingga bergenang airmata adalah hanya selepas 2 tahun aku mengetahuinya..kawan apakah aku ini?akukah yang bersalah. Aku plak tetiba marahkan Chem apasal barucakap..aku sorang je ker yang belum tahu. Chem cakap die dah post kat buletin friendster. Aku masa tu dah hampir 2 tahun menyepi..tak online. xtau perkembangan kawan². Dengan arwah pun berhubung melalui friendster..sedihnya...aku tanye apasal tak sms..die pulak pikir aku bacela kat buletin tu..

Arwah seorang yang agak menghiburkan. Selalu gak arwah mengusik aku masa belajar kat UTM dulu. Arwahlah pelajar lelaki pertama yang agak berani tegur aku memandangkan aku seorang yang agak sombong..hehe..

Aku tak sangka perginya arwah dengan cara begitu. Ajal maut di tangan Tuhan. Memang arwah agak nakal, pernah mendapat gelaran mat rempit dan macam, tapi arwah seorang yang baik. Menurut Chem, arwah meninggal di tempat kejadian setelah motor yang di naikinya melanggar seekor lembu. Kejadian itu berlaku lebih kurang jam 1 pagi.

Arwah meninggal pada 01 Disember 2007, iaitu 9 hari sebelum hari lahirnya.

Al-fatihah..semoga rohnya ditempatkan dalam golongan yang beriman..

5 Responses to "Coretan untuk kawanku Arwah Jep":

ahmad elysal says:

sesungguhnya Allah lebih menyayangi dia...sama2 kita sedekahkan al-fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat...pastikan kawan2 lama mengetahui cara yg paling senang utk kita berhubung....

Dill says:

Sentiasa keep in touch..

sitiey says:

Sedih nyer...walaupun ore tau doh citer bace dale ni lagi sedih...mugo dilla pandai ek pong ngayat...leh jadi penulis nih.

Dill says:

Ngayat?ngurat?meme panda pom..huhu..;)

sitiey says:

pandai menghuraikan kata22 dengan ayat yang bisooooo....boleh menggambarkan keadaan cerita sebenar...huhuuuuu

 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates

Blogger Templates